Supervuoro Verkkolehti »

Pohjanmaan Derbyt: JymyJussit vs. KossU

Viestejä
31
-- Tällä sivulla keskustellaan Pohjanmaan Derbyistä, eli Seinäjoen ja Koskenkorvan unelmaväännöistä--

Ah, ensi perjantaina on taas yksi pesiskesän pohjalaisista kliimakseista kun paikalliskamppailu JyJu:n ja Kossun välillä tärähtää käyntiin. Pelit joissa on aina läikkynyt vähän yli ja joissa kumpikin joukkue on pelannut tiukkaa peliä. Yksi ehdottomista spektaakkeleista myös varmasti joukkueille. Viisi vuotta näitä kamppailuita on käyty ja ehdottomasti ansaitsee oman ketjunsa tähän keskustelun joukkoon.

Joukkueet ovat kohdanneet ennen perjantaita Superpesiksessä 18 kertaa vuosien 2013-2017 aikana. Otteluista 6 on päätynyt Seinäjoen voittoon ja 12 Kossulle. Tällä kaudella Pohjanmaan herruudesta taistellaan 1-1-tilanteesta ja ratkaisu tämän kauden tittelistä käytäneen tässä ottelussa. Millaisilla fiiliksillä tästä taisteluparista ja tuleekos muita perjantaina mukaan? Ennakkoasetelmat puoltaa tämän vuoden herruutta Seinäjoelle ensimmäistä kertaa - vai yllättääkö Kossu tasonnostolla edellisistä peleistä?

2017:
27.6.2017 JyJu - KoU 2-0 (5-2, 4-3)
10.6.2017 KoU - JyJu 2-0 (3-2, 3-0)

2016:
15.6.2016 KoU - JyJu 0-2 (5-11, 3-5)
10.7.2016 KoU - JyJu 1-0 (4-2, 2-2)
12.7.2016 JyJu - KoU 0-2 (2-8, 3-8
29.7.2016 JyJu - KoU 0-2 (4-7, 2-4)

2015:
15.5.2015 JyJu - KoU 2-0 (1-0, 6-4)
23.6.2015 KoU - JyJu 2-0 (7-2, 2-4)
31.7.2015 KoU- JyJu 0-2 (10-12, 4-6)
9.8.2015 JyJu - KoU 1-2s (3-4, 4-2, 0-1)

2014:
15.5.2014 JyJu - KoU 2-1k (2-1, 4-9, 0-0, 3-1)
27.6.2014 KoU - JyJu 2-1k (2-0, 7-8, 0-0, 4-3)
29.6.2014 JyJu - KoU 0-1 (2-3, 3-3)
10.8.2014 KoU - JyJu 2-0 (7-4, 3-2)

2013:
13.6.2013 JyJu - KoU 1-2s (2-0, 2-5, 1-2)
9.7.2013 JyJu - KoU 2-0 (2-1, 5-2)
16.7.2013 KoU - JyJu 2-0 (5-4, 4-2)
1.8.2013 KoU - JyJu 1-0 (3-3, 8-1)
 

Heh

Vs: Pohjanmaan Derbyt: JymyJussit vs. KossU

Kiinnostaa kiviäkin nämä ottelut jonka lopputuloksella ei ole mitään merkitystä mihinkään.
 

Nyt kun sanoit

Vs: Pohjanmaan Derbyt: JymyJussit vs. KossU

Heh sanoi:
Kiinnostaa kiviäkin nämä ottelut jonka lopputuloksella ei ole mitään merkitystä mihinkään.
Itse asiassa kiinnostaa. Itse ainakin käyn katsomassa mielenkiintoisia otteluita, joissa tapahtuu. Tuskin kummankaan kausi kuitenkaan mestaruuteen päättyy, niin eikö kaikki ottelut tähän asti ole olleet merkityksettömiä? Taidat olla sellainen gloryhunter, joka on joukkueen mukana vain kun menestystä tulee. Pelataan vain finaalit ja that's it?
 

Heh

Vs: Pohjanmaan Derbyt: JymyJussit vs. KossU

Nyt kun sanoit sanoi:
Heh sanoi:
Kiinnostaa kiviäkin nämä ottelut jonka lopputuloksella ei ole mitään merkitystä mihinkään.
Itse asiassa kiinnostaa. Itse ainakin käyn katsomassa mielenkiintoisia otteluita, joissa tapahtuu. Tuskin kummankaan kausi kuitenkaan mestaruuteen päättyy, niin eikö kaikki ottelut tähän asti ole olleet merkityksettömiä? Taidat olla sellainen gloryhunter, joka on joukkueen mukana vain kun menestystä tulee. Pelataan vain finaalit ja that's it?

Sen kun menet katsomaan. Itse en mene vaikka ilmaseksi pääsisi sisään. Tämän vuoden typerä jatkosarja ohjelma teki monista otteluista täysin merkityksettömiä. Pisteistä ja menestymisestä pesäpallossakin pelataan ja nyt ei pisteillä ole mitään merkitystä joten se näkyy väistämättä myös ottelun tasossa. Kunhan pelaillaan ja odotellaan puolivälieriä.
 

Nyt kun sanoit

Vs: Pohjanmaan Derbyt: JymyJussit vs. KossU

Heh sanoi:
Nyt kun sanoit sanoi:
Heh sanoi:
Kiinnostaa kiviäkin nämä ottelut jonka lopputuloksella ei ole mitään merkitystä mihinkään.
Itse asiassa kiinnostaa. Itse ainakin käyn katsomassa mielenkiintoisia otteluita, joissa tapahtuu. Tuskin kummankaan kausi kuitenkaan mestaruuteen päättyy, niin eikö kaikki ottelut tähän asti ole olleet merkityksettömiä? Taidat olla sellainen gloryhunter, joka on joukkueen mukana vain kun menestystä tulee. Pelataan vain finaalit ja that's it?

Sen kun menet katsomaan. Itse en mene vaikka ilmaseksi pääsisi sisään. Tämän vuoden typerä jatkosarja ohjelma teki monista otteluista täysin merkityksettömiä. Pisteistä ja menestymisestä pesäpallossakin pelataan ja nyt ei pisteillä ole mitään merkitystä joten se näkyy väistämättä myös ottelun tasossa. Kunhan pelaillaan ja odotellaan puolivälieriä.
Jatkosarjasta kyllä ollaan samaa mieltä. Ketju taitaa käsittääkseni olla kuitenkin laajemmin tämän parin ympärille, kuin pelkästää tulevaan perjantaihin ja sen merkityksiin.
 

jhr

Viestejä
303
Vs: Pohjanmaan Derbyt: JymyJussit vs. KossU

Hieno peli. Kyllä nämä sytyttävät ilman sarjataulukon tuijottelemistakin. Kossu vs. Vainionpää. päättyi Kossun voittoon. Ainut kärmämä tuli kun Hotakaisen näpillä tilanne näytti selvältä palolta mutta tilanne tuomitttiin juoksuksi. En tiedä sitten häpläsikö Hakomäki palloa kiinniotossa vai mitä. Pari muutakin harvinaista tilannetta osui peliin. Myllyniemi löi viimeisellä lyönnillä kahdella palolla juoksun, mutta astui kotipesästä ulos ja takaisin: kolmas palo ennen juoksua. Itävalo otti pesien ollessa täynnä kärpäsen kakkoselta ennen ensimmäistä syöttöä, eli tilanteessa ei syntynyt ajolähtöä. Jakobson kuitenkin luuli vuoron päättyneen ja lähti kävelemään pesältä pois ja paloi vasta sitten.

Latvalan Jugi on tehnyt jäätävän paluun ja pelaa elämänsä parasta lyöntipeliä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös