Supervuoro Verkkolehti »

Totuus on tämä

fakta homma

http://www.aamuposti.fi/artikkeli/556191-maanantaina-60-vuotta-tayttava-kari-kuusiniemi-vaatii-samoja-saantoja-kaikille-ei
 
Viestejä
588
Vs: Totuus on tämä

Ikävä kyllä tämän kanssa taitaa olla pakko elää. Ja jos asiasta mainitsee, se on vain kateellisten nillittämistä. Jymyn kannattajien mielestä on täysin luonnollista, että vastustajan juoksu vaihdetaan uudeksi lyönniksi. Tai että pitää tehdä neljä paloa, jos tahtoo saada Jymyn sisävuoron loppumaan. Tai että T. Kohonen itse päättää, onko hänen lyöntinsä laiton vai ei. Näistä ei saa puhua. Se on huonojen häviäjien itkua. Joten minä olen luovuttanut. Mitäpä näistä valittamaan.

Tänä vuonna olen sentään saanut hieman hymyillä, kun muutama syöttötuomari on vain räkäisesti nauranut Koden raivoamiselle. Kunpa kaikki osaisivat pitää linjansa. Sitä en tietenkään odota, että Jymyn pelaajat saisivat varoituksia tuomarille karjumisesta. Jossain sen rajan täytyy mennä.
 

Miekkis

Vs: Totuus on tämä

Hienoa Jymy!

Välieräsarjaa on värittänyt kohtuuton mekkala 2.pelistä. Kyseessähän oli yhden tilanteen ja sitä kautta yhden juoksun väärä tuomitseminen. Korostan yhden tilanteen/juoksun.
Koko välierä sarjassa myös Jymy kärsi mielestäni vääristä tuomioista ja menitti myös ainakin yhden juoksun tuomarivirheeseen. Myös jääkiekossa ja jalkapallossa tapahtuu tuomarivirheitä, joten kaipaisin hieman avarakatseisuutta koko tilateeseen.
Ihmettelen että Pennanenkin totesi heidän mentaalipuolen hajonneen tuohon tilanteeseen. Siis yhteen ainoaan tilanteeseen neljässä pelissä.
 

Hiukkahikeä

Vs: Totuus on tämä

Sieppari Saaressa sanoi:
Ikävä kyllä tämän kanssa taitaa olla pakko elää. Ja jos asiasta mainitsee, se on vain kateellisten nillittämistä. Jymyn kannattajien mielestä on täysin luonnollista, että vastustajan juoksu vaihdetaan uudeksi lyönniksi. Tai että pitää tehdä neljä paloa, jos tahtoo saada Jymyn sisävuoron loppumaan. Tai että T. Kohonen itse päättää, onko hänen lyöntinsä laiton vai ei. Näistä ei saa puhua. Se on huonojen häviäjien itkua. Joten minä olen luovuttanut. Mitäpä näistä valittamaan.

Tänä vuonna olen sentään saanut hieman hymyillä, kun muutama syöttötuomari on vain räkäisesti nauranut Koden raivoamiselle. Kunpa kaikki osaisivat pitää linjansa. Sitä en tietenkään odota, että Jymyn pelaajat saisivat varoituksia tuomarille karjumisesta. Jossain sen rajan täytyy mennä.

Sieppari on jo näköjään finaalimoodissa! Koittakaahan ensiksi voittaa kopla siellä vieraskentällä ;) ;D
 

Kaakkoisraja

Vs: Totuus on tämä

Sieppari ja Karra on aivan oikeassa ja meitä on täällä Suomen maassa PALJOOOOON JOTKA OVAT SAMAA MIELTÄ. Eihän ne jutut ole tuulesta temmattuja.
 
Viestejä
11
Vs: Totuus on tämä

Kolme voittoa, niin siinä on yhden tilanteen puiminen aivan turhaa enää. Sääntöjen mukaan on menty ja virhetuomioita oli puolin ja toisin kuten mainittu. Tässä ei ollut kyse kuitenkaan pressujen virittelystä, eikä väärin keinoin edun tavoittelemisesta.
 
Viestejä
588
Vs: Totuus on tämä

Hiukkahikeä sanoi:
Sieppari on jo näköjään finaalimoodissa! Koittakaahan ensiksi voittaa kopla siellä vieraskentällä ;) ;D

Ei tässä missään moodissa olla. Peli kerrallaan. Kopla on ollut kunnioitettava vastus.

Ennen jokaista peliä toivon, että pelaajat ovat pääosassa ja tuomarit ovat oikeudenmukaisia ja tasapuolisia, ja että Veto voittaa. Nuo kaksi ensimmäistä erottavat minut sinusta. ;)
 
Viestejä
606
Vs: Totuus on tämä

Miekkis sanoi:
Ihmettelen että Pennanenkin totesi heidän mentaalipuolen hajonneen tuohon tilanteeseen. Siis yhteen ainoaan tilanteeseen neljässä pelissä.

Tuohon Pennasen lausuntoon kiteytyy koko homman ydin. Mentaalipuolen merkitys. Nämä ovat näissä peleissä juuri niitä hetkiä, joissa mitataan henkisen kantin kovuutta. JoMan pelaajat pelinjohtajaa myöten jäivät tuohon - sinänsä ikävään tilanteeseen - jumiin koko loppupelien ajaksi. Vaikka toivoinkin JoMan voittavan tämän sarjan, on pakko nostaa hattua kolmen K:n suorittamiselle näissä peleissä. Tuollaisia suorituksia kovissa paikoissa tekevät voittajatyypit. Näiden pelaajien merkitys muulle joukkueelle on valtava. Jos vertaa heidän suoritustaan esim. JoMan johtavaan pelajaan Tuomas Jussilaan, on suoritustasossa huikea ero. Ei runkosarjassa, mutta pudotuspeleissä kyllä.
 
Viestejä
198
Vs: Totuus on tämä

Ehkä tässä pieni totuuden siemen on, mutta kyllä me EISotkamon miehet(itse ainakin) myös välillä sorrumme siihen "nillittämiseen". Kyllä se välillä on ottanut päähän kun yksi joukkue pelaa niin hyvin kaudesta toiseen. Ovat ärsyttävän kova joukkue. Mutta sitten... On kyllä ihan totta, että Jymy on ajoittain(varsinkin kotikentällään) onnistunut aiheuttamaan tuomarille melkoisen painostuksen, joka sitten EHKÄ on näkynyt tuomioissa, syöttötuomarin linjassa tms. Ei se hiukka liene helppo paikka tuomareillekaan. Muistan, että aikanaan ainakin Antti Aine onnistui hyvin pitämään Jymyn kiukuttelut aisoissa. Jokainen tuomari ei ole onniastunut yhtä hyvin.

Tuo JoMa pelin kopin vihellys oli mielestäni kiistaton tuomarivirhe, josta Jymy toki hyötyi mutta ei siinä oikeasti juuri muuta mahdollisuutta ollut kuin uusia lyönti. Vihellys oli kuulunut ja se kuului kotisohville asti.

Se siitä...finaalit alkaa sunnuntaina ja siellä pelaa kaksi superin parasta joukkuetta.
 

Iäni

Vs: Totuus on tämä

Parasta siinä oli että saatiin pesikseen uusi termi, eli räpylästä pudonnut pallon on nykyään SOTKAMOLAINEN KOPPI. Heh Heh, pesis on hauskaa.
 

Pentti

Vs: Totuus on tämä

Sotkamolainen koppi on kentässä, ja vimpeläinen pelaaja on laittamassa hanuriin pukukopissa. Missä on vika?

Joko saa soittaa porilaisten marssin, mutta ilman hanuria.

Lopuksi soitetaan joku kainuulaisten hassuttelulaulu, mutta silti taas on täytemiehiä kännissä soittelemassa taas alasti Radio Rockille. Kysyn vaan miksi?

Koettakaa nyt käyttäytyä.
 
Viestejä
588
Vs: Totuus on tämä

RakkaudestaLajiin sanoi:
Tuo JoMa pelin kopin vihellys oli mielestäni kiistaton tuomarivirhe, josta Jymy toki hyötyi mutta ei siinä oikeasti juuri muuta mahdollisuutta ollut kuin uusia lyönti. Vihellys oli kuulunut ja se kuului kotisohville asti.

Minun mielestäni olisi pitänyt tuomita sen mukaan miten tilanne olisi mennyt. Ja juoksuhan siitä olisi tullut. Että oli toinenkin mahdollisuus. Ei tietenkään helppo miettiä siellä paineisessa tilanteessa.

Ja kun puhutaan Sotkamon tuomaripelistä, ei viitata syöttätuomarin linjaan tai virheisiin tiukoissa pesäkilvoissa. Niitähän tapahtuu. Esim. viime vuoden viidennessä finaalissa Kohonen oli kopin aikana irti kakkoselta. Mutta tuomarin on joskus mahdoton rekisteröidä kaikkea. Mutta sitten jos Sotkamon sisävuorolta pitää tulla neljä paloa ennen kuin vuoro vaihtuu tai JoMalta viedään selvä juoksu, niin siinä kohtaa tulee enemmän kuin vähän ihmeteltyä tuomaritoimintaa.
 

Urheilua

Vs: Totuus on tämä

[quote author=Sieppari Saaressa]

Minun mielestäni olisi pitänyt tuomita sen mukaan miten tilanne olisi mennyt. Ja juoksuhan siitä olisi tullut. Että oli toinenkin mahdollisuus. Ei tietenkään helppo miettiä siellä paineisessa tilanteessa.
[/quote]

Avainsana minun mielestäni. Onneksi pelataan sääntökirjan mukaan.
 
Viestejä
1,667
Vs: Totuus on tämä

Sieppari Saaressa sanoi:
RakkaudestaLajiin sanoi:
Tuo JoMa pelin kopin vihellys oli mielestäni kiistaton tuomarivirhe, josta Jymy toki hyötyi mutta ei siinä oikeasti juuri muuta mahdollisuutta ollut kuin uusia lyönti. Vihellys oli kuulunut ja se kuului kotisohville asti.

Minun mielestäni olisi pitänyt tuomita sen mukaan miten tilanne olisi mennyt. Ja juoksuhan siitä olisi tullut. Että oli toinenkin mahdollisuus. Ei tietenkään helppo miettiä siellä paineisessa tilanteessa.

Ja kun puhutaan Sotkamon tuomaripelistä, ei viitata syöttätuomarin linjaan tai virheisiin tiukoissa pesäkilvoissa. Niitähän tapahtuu. Esim. viime vuoden viidennessä finaalissa Kohonen oli kopin aikana irti kakkoselta. Mutta tuomarin on joskus mahdoton rekisteröidä kaikkea. Mutta sitten jos Sotkamon sisävuorolta pitää tulla neljä paloa ennen kuin vuoro vaihtuu tai JoMalta viedään selvä juoksu, niin siinä kohtaa tulee enemmän kuin vähän ihmeteltyä tuomaritoimintaa.

Ja sitten joskus jopa käy niinkin, että SOTKAMOLTA viedään selvä juoksu, niin sehän on taas vaan normaalia tuomaritoimintaa????
Eli sitä vaan, että ei ne tuomarit mihinkään oo kallellaan (paitsi tietysti Laitio Vimpeliin), virheitä tulee ja menee. "Siepparit saaresta" ja "hiukanhiet" näkee vaan ne, jotka tulee omaa joukkuetta vastaan.
 
Viestejä
94
Vs: Totuus on tämä

Urheilua sanoi:
[quote author=Sieppari Saaressa]

Minun mielestäni olisi pitänyt tuomita sen mukaan miten tilanne olisi mennyt. Ja juoksuhan siitä olisi tullut. Että oli toinenkin mahdollisuus. Ei tietenkään helppo miettiä siellä paineisessa tilanteessa.

Avainsana minun mielestäni. Onneksi pelataan sääntökirjan mukaan.
[/quote]

Ehkä asian voisi nähdä näin: tuomio oli sääntöjen kirjaimen mukainen, mutta ei sääntöjen hengen mukainen.

Mielestäni tuo kiistanalainen tilanne ei luonteeltaan eroa laittomaksi vihelletyn laillisen tavoittamattoman läpilyönnin tapauksesta (molemmissa panoksena juoksu/juoksuja). Mutta vain jälkimmäisessä tuomitaan kuten tilanne olisi tuomarin harkinnan mukaan mennyt (tuloksena ehkä vain yksi juoksu, kuten tuomarin ohjekirjan esimerkissä), ei uusimalla lyöntiä.

Lienee niin, että sääntöjen kirjoittaja ei yksinkertaisesti ole osannut ajatella tuollaista tilannetta, joka syntyi Sotkamossa.
 

Kahvanäppi

Vs: Totuus on tämä

Tiedättekö mikä erottaa voittajat häviäjistä? Häviäjä takertuu yhteen tuomarivirheeseen, johon luhistuivat sarjan ollessa 1-0. Voittajan kokiessa vääryyttä se jatkaa peliä ja kukaan ei muistele yhtä juoksua. Jos joukkue on niin heikko että ei pääse yli tuomarivirheestä ottelussa 2, ei ansaitse päästä finaaleihin.
 
Viestejä
2,808
Vs: Totuus on tämä

Onhan se tietenkin harrmi että JoMan pelinjohtaja Pennanen kompastuu vahingossa syöttötuomariin ja saa siitä pelikieltoa tai JoMa Pennasen sanoin hirttää itsensä yhteen juoksuun mikä ei edes sääntöjen mukaan ole syntynyt.

https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/150505-joma-pelinjohtajalle-naytettiin-punaista-korttia-paikallispeli-jaanee-sivuun
 

Niin

Vs: Totuus on tämä

Observer sanoi:
Onhan se tietenkin harrmi että JoMan pelinjohtaja Pennanen kompastuu vahingossa syöttötuomariin ja saa siitä pelikieltoa tai JoMa Pennasen sanoin hirttää itsensä yhteen juoksuun mikä ei edes sääntöjen mukaan ole syntynyt.

https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/150505-joma-pelinjohtajalle-naytettiin-punaista-korttia-paikallispeli-jaanee-sivuun

Tämä pennanen jää historiaan pelinjohtajana joka ei koskaan saavuttanut mitään. Kitisemisen roolin kyllä otti hyvin haltuun näillä kommenteillaan kun oli pahoittanut mielensä milloin mistäkin sanomisista. Toivottavasti pysyy pystyssä ensi kesänä, sillä tuollainen "kompasteleminen" vaikeuttaa kyllä omankin joukkueen pelejä kun kortteja tulee.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös